marți, 8 iulie 2008

Oameni fericiti

Am citit azi un articol: cosul zilnic al mai multor familii ... pozele demonstreaza inca o data cat de "colorati" suntem, totusi fiecare dintre noi aspiram catre aceasi lucru: fericirea (fericirea ta, fericirea partenerului, fericirea familiei, fericirea prieteniilor, fericirea oameniilor de langa tine) - chiar daca pentru un scurt moment.
"Dada", ar spune unii, dar cum poti fi fericit cand atatea si atatea lucruri nedorite se intampla in viata ta: boala, lipsa anumitor lucruri (o vorba buna, siguranta, bani, etc), mult de lucru - cand simti ca orice ai face se intoarce impotriva ta.
Pare egoist, insa primul care trebuie sa fie fericit esti Tu, de ce ?, pentru ca daca Tu nu esti fericit cel de langa tine nu are cum sa fie, daca Tu esti fericit, ii poti face si pe cei de langa tine fericiti.
E foarte greu insa sa faci pe cineva fericit, mai ales daca accea persoana nu poate singur sa-si insulfe o stare de fericire (ar trebui sa vina din interior). Dintre toate lucrurile relative fericirea e cea mai relativa, pe fiecare dintre noi altceva il face fericit: o sa ajung in Rai, mi-a zambit azi cineva, o sa-mi vad prietenii, o sa joc fotbal, mi-am terminat cu succes un task, vad un fluture pe care l-am vazut doar in copilarie, ascult o piesa care imi trezeste amintiri placute, un miros, o atingere, o bomboana, o persoana, etc. - miliarde de combinatii posibile - totusi inclinam sa fim nefericiti.
Sa ne gandim doar la lucrurile pozitive din viitor, sa traim prezentul asa cum e, sa invatam din intamplarile nefericite din trecut, insa sa le "stocam" doar pe cele care merita (care ne fac bine, nu rau).
Fiecare dintre noi trebuie sa aiba un "arsenal" pregatit pentru cazurile in care simtim ca ne "scufundam" in problemele vietii, primul pas e o pauza, al doilea pas invocarea unui moment care ne face fericti, optimisti, veseli restul va venii de la sine.
Si cum: "repetitio est mater studiorum" ... ma gandesc la momentele in care ma astepta cainele (Pluto) acasa dupa luni in care nu m-a vazut ...

Niciun comentariu: